..головна


МИСТЕЦТВО (дивитесь також ТЕОРІЯ)
   Ирина Иванова
Наследие русского музыкального "авангарда" продолжает возвращаться в концертные залы.
   Русская музыка начала ХХ века - во многом еще неопознанный объект, который с каждой попыткой приближения к нему, обнаруживает много интересного. Не так давно, всего лет 10-15 назад стала постепенно разрушаться броня забвения и замалчивания, и музыкальной культуре было возвращено множество интересных имен. далі

   Мачєй Жултовскі
Музика у кінці тисячоліття
   Виступ молодого польського композитора на 2-му фортунатовському форумі (Одеса, травень 2001). далі

   Мачєй Жултовскі
Нова музика польська
   Виступ молодого польського композитора на 2-му фортунатовському форумі (Одеса, травень 2001). далі

   Детлеф Гойови
До винаходу колеса
   Стислий есей, написаний відомим німецьким дослідником Нової музики, особливо російської музики перших декад ХХ сторіччя, щодо проблеми відношення філософії, гри, та економічної практики у винаході нових речей.

   Андрій Содомора
Еллінське слово в українському відлунні
   Есе відомого письменника та перекладача про лінгвістичні та культурні займання та відзеркалення грецької мови та літератури в українську.

   Нина Довгаленко
Украинский музыкальный авангард в контексте стилевых поисков XX столетия.
   Статья затрагивает проблему конкретизации понятий авангарда в контексте современной отечественной музыки. Авангард рассматривается в логической связи с основными стилями XX века - модерном и постмодерном. Два периода авангарда - 20-е и 60-е годы - оценены с точки зрения их роли в истории музыки как периоды, в которые равную значимость приобретают имманентные и социальные закономерности развития искусства. далі

   Олександр Козаренко
Національна музична мова в дискурсі постмодернізму
   Щоб збагнути всю складність музично-семіотичних процесів останнього сорокаріччя, "схопити" у словах небувале багатство і розмаїття авторських стильових парадигм, виявити загальні параметри національної музичної мови на зламі століть, видається корисним вжити поняття "постмодерн" з огляду на кілька обставин... далі

   Римма Розенберг
К проблеме театральности в творчестве композиторов Одессы
   В настоящей работе "театральность" рассматривается на примерах произведений музыкального искусства в нескольких аспектах. Это и сочинения для музыкального театра в разных жанрах, и так называемая "театральная музыка" - музыка к спектаклям в драматическом театре в синтезе с другими видами искусства, участвующая в сценическом воплощении драмы, и музыка к кинофильмам, обладающая своей спецификой в раскрытии визуального плана действия, и, наконец, собственно музыкальные нетеатральные жанры, в которых особенно на современном этапе проявляются черты театральности, зрелищности, сценичности... далі

   Богдан Сюта
Українська музика молодшої генерації композиторів
   1980-ті роки стали тим періодом у розвитку української музики, коли на перший план виступила молодша генерація композиторів. Більшість із них уже не була чи майже не була скута старими догмами тоталітарного диктату... далі

   Александр Pовенко
Элементы музыки как объекты программирования
   Предлагаемый ниже материал является прямым и непосредственным продолжением весьма лаконичных тезисов автора этих строк, опубликованных в 1993 году в сборнике Союза композиторов Украины "Одесский музыковед "93". Поэтому в начале данной более развернутой статьи целесообразно напомнить читателю некоторые важные для последующего изложения выводы, которые завершали предыдущие краткие тезисы. далі

   Дітер Макк
Як поводитися з чужим або: Чи можливо взагалі викладання музики іншої культури?
   Професор Фрайбурзької Вищої школи музики, фахівець з індонезійської музики та засновник оркустру гамелан у Фрайбургу намагається закласти основи для вирішення проблеми, що набуває особливої ваги у добу глобалізму.

   Александра Москетти-Соколова
Историко-культурные связи казаков-некрасовцев и липован
   В области изучения межнациональных связей музыкальная фольклористика уже накопила определенный опыт. Однако попытка выявления результатов взаимодействия культур двух близкородственных этнических групп, относящихся к одному этносу... далі


ТЕОРІЯ
   Любов Кияновська
Стильова еволюція галицької музичної культури ХІХ - ХХ ст
   Яким б інтенсивним не видавався музично-культурний процес у Галичині у другій половині ХІХ - першій третині ХХ ст., він все ж протікав більш рівномірно і послідовно, аніж наступний за ним. Бурхливі історичні події, часта зміна політичних орієнтирів, радикально протилежні концепції національного і "інтернаціонального" - все це не могло не вплинути на розвиток музичного мистецтва. Особливо істотно позначилося на ньому ідеологічне керівництво творчим процесом - феномен, з яким практично не стикались попередні епохи і який доводиться постійно враховувати, торкаючись духовного життя і розвитку художньої культури тієї доби... далі

   Анжелика Фанина
О проявлении театральности в камерно-инструментальном творчестве Кармеллы Цепколенко
   В данной работе рассматривается камерная симфония "Параллели", принадлежащая перу украинского композитора Кармеллы Цепколенко. далі

   Олександр Ровенко
С.І.Танєєв - дослідник контрапункту
   Невеличка, але змістовна монографія розглядає новації головної теоретичної праці Сергія Танєєва, славного російського композитора і теоретика музики, учня П.Чайковського, їх сприйняття музикантами та музикознавцями - сучасниками Танєєва й наступними поколіннями та пропонує нову інтерпретацію деяких положень кон-цепції Танєєва. далі

   Людмила Наумівна Гінзбург
Настанови виконавських шкіл і виховання артистизму піаніста
   У статті розглядаютъся деякі проблеми сучасної стилістичної та артистичної підготовки піаністів, засади піаністичної школи Г.Г.Нейгауза та їх вплив на формування педагогічної та виконавської майстерності його учнів. Наголошується на засадничому значенні художнього середовища на початковому етапі формування артистичної особистості музиканта-виконавця. далі

   Антон Ровнер
Сергій Протопопов, продовжувач традиції Болеслава Яворського у руслі своєї епохи
   Американо-російський композитор та музикознавець наводить низку аналізів творів (1920-х років) та музичної (музично-теоретичної) концепції Сергія Протопопова (1893-1954), композитора, що закінчив Київську консерваторію у класі Болеслава Яворського і став його відданим учнем та особистим другом.  далі

   Олександр Перепелиця
Художньо-ігрові методи розвитку естетичної свідомості
   Автор звертає увагу на те, що дитина починає засвоювати мови - вербальні (мови слів), візуальні (мови кольорів), музичні (мови звуків), не стільки шляхом імітації мов дорослих, скільки конструюючи свої власні мови, в яких семантика підпорядкована комунікації бажань, виразу емоцій та визначенню ставлення до світу та себе самої. Цей процес має характер гри. Годі сподіватися нормального художнього розвитку дитини, яка не пройшла цього періоду. далі

   Альфред Меліхар
Невеличкий вступ до можливостей, що їх пропонує композиторові сучасний акордеон (баян)
   Автор, відомий австрійський акордеоніст (баяніст) наводить дає конкретні поради композиторам сучасної музики щодо використання акордеона (баяна) - інструмента, що переживає добу технічного вдосконалення та запровадження до "поважної" музики.

   Михаїл Кокжаєв
Незвичне у звичному. Ознаки зародження нових технологій у парадоксах музики XX сторіччя
   Відомий вірменський композитор знайомить з деякими поняттями своєї оригінальної концепції музики, включно з такими, як:
- музичний простір;
- музика як 2 види руху - від минулого до майбутнього та від майбутнього до минулого;
- мелодична лінія як висота та гармонія як глибина;
- єдність та розмай у музиці (єдність опирається на пітагорейський принцип пропорції фундаментального тону до часткових тонів);
- чутне та нечутне в музиці, тощо.  далі

   Давид Каминский
Предыстория сонаты
   Основная задача этого исследования - обнаружение наиболее ранних истоков сонатного мышления в музыке отдаленных эпох и прослеживание их становления на пути к классической сонате ХVIII века. далі

   Котляревская Е.И.
Интерпретация и формы ее бытия
   Как культура в целом, так и человеческое сознание диалогичны по сути. Это значит, что они существуют только тогда, когда есть некое взаимодействие как минимум двух сознаний или двух культур. При этом исходным способом взаимодействия является такая позиция, которая может быть описана как отношение "произведение - понимание"...

   Юрий Семенов
Инструментовка как отрасль музыкального искусства: Проблемы дефиниции.
   "Инструментовка" - термин, широко распространенный в музыкальной практике и теории. Ему придается целый ряд значений и толкований... далі

   Александр Сокол
Mузыка, музыкальная культура: определения
   Исследование А.Сокола о базовых понятиях музыки и музыкальной культуры.  далі

top of document

(C) 2001 Асоціація "Нова музика" (Україна). Всі права збережено.